Veel gestelde vragen

1. Bestellen

1.1.Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

  1. Kies een product uit het assortiment van RK Sport and More. De actuele voorraad wordt bij het product aangegeven.
  2. Selecteer vervolgens de kleur en de passende maat en voeg het product toe aan het winkelmandje. Hiervoor kun je op de “In winkelmand” klikken.
  3. Is het product toegevoegd aan de winkelmand, dan kun je op “Winkelmand bekijken” klikken om je bestelling af te ronden.
  4. In deze stap kun je je bestelling controleren. Is je bestelling volledig en correct en je wilt de bestelling afronden klik dan op “Doorgaan naar afrekenen”.
  5. Het afronden van de bestelling begint met het opgeven van je NAW-gegevens. Ben je niet altijd thuis, dan kun je een afwijkend verzendadres opgeven. Hiervoor kun je een vinkje zetten bij “Verzenden naar ander adres”. Vervolgens klapt wordt er nieuw deel in het scherm geopend waar je het verzendadres kunt opgeven. Ten slotte kun je eventuele notities meegeven met de bestelling.
  6. Nadat je je NAW-gegevens en eventueel afwijkende verzendgegevens hebt opgegeven kun je aan de rechterkant een keuze maken voor de betaling. Kies hier de gewenste betaalmethode in de drop-downlijst. Op de pagina “Betaalmogelijkheden” vind je een overzicht van alle beschikbare mogelijkheden.
  7. Om de bestelling af te kunnen ronden dien je nog de algemene voorwaarden te lezen en deze vervolgens te accorderen. Daarna kun je op “Bestelling plaatsen” klikken en zal de bestelling geplaatst worden en wordt je verder geleidt naar de gekozen betaalmogelijkheid om de betaling te doen.
  8. Nadat de betaling is uitgevoerd kom je weer terug op onze site en krijg je nog een overzicht van de zojuist geplaatste bestelling. Hiervan krijg je tevens een afschrift per mail.

1.2. Kan ik een bestelling annuleren?
Als de bestelling nog niet is verzonden en je wilt deze annuleren dan is dat geen probleem. In dit geval kun je contact opnemen met de klantenservice van RK Sport & More. Wij gaan de annulering van de bestelling verwerken en het bedrag terugstorten op je rekening. Heb je je bestelling al ontvangen en je wilt de koop annuleren dan kun je het product binnen 30 retourneren. Hiervoor verwijzen wij je naar de pagina “Verzenden & retourneren”.

1.3. Waar kan ik mijn bestelgeschiedenis bekijken?
Accountmogelijkheden

2. Betaling

2.1. Met welke betaalmogelijkheden kan ik mijn bestelling afrekenen?
Bij RK Sport & More heb je de mogelijkheid om met de volgende betaalmogelijkheden te betalen:

  • IDeal
  • Mr. Cash/Bancontact
  • Visa
  • Mastercard
  • Billink
  • Maestro

2.2. Ik heb ‘Pay’ op mijn bankafschrift of creditcardafrekening staat. Hoe kan dit?
Alle betalingen die plaatsvinden op RK Sport & More verlopen via onze betaalprovider Pay. Je krijgt op je bankafschrift of creditcardafrekening een afschrijving te zien van Pay met daarnaast het bijbehorende bedrag van de bestelling en jouw bestelnummer/

2.3. Ik heb iets bestel maar geen bevestigingsmail gekregen. Wat nu?
Als je iets besteld hebt maar geen bevestigingsmail hebt ontvangen, dan kan het zijn dat er wat mis is gegaan. In dat geval verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Het kan namelijk zijn dat je een fout hebt gemaakt in het mailadres dat je hebt opgegeven bij de bestelling of dat er ons achter de schermen iets mis is gegaan.

2.4. Hoe ontvang ik een factuur van mijn bestelling?
Zodra de bestelling is afgrond en de betaling is doorgevoerd krijg je van ons een bevestiging van de bestelling per mail inclusief factuur.

3. Bezorgen

3.1. Moet ik verzendkosten betalen bij RK Sport & More?
Ja, tot een bestelling van € 75,–. Bij een bestelling van € 75,– of meer betaal je geen verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

  • Verzendkosten Nederland: € 5,50
  • Verzendkosten België: € 6,50
  • Verzendkosten Duitsland: € 6,50
  • Verzendkosten Luxemburg: € 7,50

3.2. Mijn bestelling is verzonden. Kan ik hem volgen?
Ja, zodra GLS het pakket in ontvangst heeft genomen en ingeboekt wordt er direct een track-and-trace code verstuurd.

3.3. Hoe gaat de bezorging in zijn werk?
Zodra wij je bestelling hebben ontvangen gaan wij voor je aan de slag met je bestelling. Als wij alle producten bij elkaar hebben gezocht en netjes verpakt wordt het pakketje aangeboden bij GLS. Zodra zij het pakketje in ontvangst hebben genomen en ingeboekt krijg je een track-and-trace code zodat je het pakketje kunt volgen.

3.4. Moet er worden getekend voor ontvangst?
Bij GLS moet voor ontvangst van pakketje getekend worden.

3.5. Wat er gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent dan probeert de pakketbezorger het pakketje af te geven bij de buren. Als deze ook niet thuis zijn of het pakketje niet willen aannemen dan probeert de pakketbezorger het de volgende dag nog een keer.

3.6. Hoe kan ik mijn verzendadres wijzigen?
Als het pakketje nog niet onderweg is kun je contact opnemen met de klantenservice, zij passen dan vervolgens per ommegaande het verzendadres aan. Is het pakketje reeds verzonden dan zijn er op de GLS-site (https://gls-group.eu/NL/nl/pakketten-ontvangen) een aantal opties om het verzendadres te wijzigen. Je dient hierbij wel rekening te houden met het feit dat de geboden opties afhankelijk zijn van de plek van het pakketje in de bezorgketen.

4. Retourneren

4.1. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Als je je bestelling wilt retourneren dan kun je dit binnen 30 dagen na ontvangst kenbaar maken aan ons. Je hebt vervolgens nogmaals 14 dagen om daadwerkelijk de bestelling naar ons retour te sturen. Je hoeft hiervoor geen reden voor op te geven. Het retouradres kun je vinden op onze pagina “Verzenden & Retourneren”

4.2. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Bij het annuleren van je bestelling maken wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk weer naar je over. Dit zal uiterlijk 14 dagen nadat wij het bericht van je hebben ontvangen plaatsvinden.

Uiteraard stort RK Sport & More pas het aankoopbedrag terg, wanneer de geleverde producten weer bij ons retour zijn gekomen of dat de consument voldoende kan laten zien dat de producten reeds retour zijn gestuurd. Dit kan door ons een track-and-trace code van de retourzending te overhandigen.